maanantai 28. marraskuuta 2011

Spiraali kakkonen.


Ostin lauantaina Novitan sukkalehden. Siellä huomasin tuon spiraalikavennuksen, jota jo viimeksi  esittelin. Näissä sukissa tein samanlaisen kavennuksen. Jätin välikerrokset pois  ja kavensin joka kerroksella. Pidän tästä enemmän, koska olen tottunut malliin, jossa kärki kapenee nopeasti.
Annan sukat 95-vuotiaalle saunakaverilleni. Hän on aikanaan tehnyt paljon käsitöitä ja satoja sukkia. Häneltä sain tuon tossun, jonka ohjeen tallensin tänne blogiini. Tuo tossun ohje onkin kaikkein luetuin postaus.

12 kommenttia:

  1. Täytyypä kokeilla tuota spiraalia. Vähän tahdon aina jämähtää siihhen mikä tulee selkärangasta!

    VastaaPoista
  2. Hyvältä näyttää spiraali noinkin:)

    VastaaPoista
  3. Tuo kavennus on tehtävä seuraaviin sukkiin. Tulee vaihtelua siihen miten muuten päättelee.

    VastaaPoista
  4. Varmaan 95-vuotias ystäväsi on mielissään sukista! Minä olen viime aikoina niin vähän kutonut sukkia, etten oikein heti edes muista, miten ne kärjet kavennetaan. Mutta sitten kun seuraavan kerran kudon sukat, varmaan se kärki tulee vanhasta muistista. Muutama vuosi sitten kantapää ei kylläkään tullut, vaan oli pakko soittaa siskolleni, ja hän antoi puhelimessa ohjeet kerros kerrokselta.

    VastaaPoista
  5. Auli, Marjut, Simpura, Pirena, Paula.
    Kiitos kommenteista!

    VastaaPoista
  6. Lämmittää varmasti saunakaverin mieltä ja jalkoja tällainen lahja.

    VastaaPoista
  7. Komioita sukkia!Kyllä saunakaverin nyt kelpaa lämmitellä myös saunan jälkeen. Tuo terra on erityisesti minun värini. Täytyy myös kokeilla tuota kavennusta, näyttää kivalta:D

    VastaaPoista
  8. Tuulikki ja Paula Kristiina. Kiitos.
    Tänään annoin sukat hänelle. Lämmin hetki oli se.

    VastaaPoista
  9. Kuvaa katsoessa hoksasin, että tuohan on se kavennus jonka äitini minulle aikoinaan opetti. Nimeä en sille tiennyt kuin nyt. Itse en ole sitä käyttänyt, kun opettelin kaventamaan kirjasta ohjetta katsoen opetellessani sukan neulontaa aikuisena uudemman kerran.
    Pitääpä tuo kerrata, vieläkö osaisin.
    Mukavaa lähestyvää Itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
  10. Kiitos Ellu. Minulle tuo spiraali oli uusi tuttavuus. Se on helppo, kun ei tarvitse laskea kerroksia.

    VastaaPoista
  11. Iitistä, voi melkein tästä naapurista :D

    Nyt pääsin ihan suoraan.
    Sen jälkeen kun lisäsin tuon kuvan pikkuannelista olen vaan kommentin nopeuttamiseksi painanut suoraan julkaise. Laiska kun olen :DD

    Oli tosi kiva kuulla että olet tosiaan melkein naapurin tyttöjä. Ja todella paljon olen uusia "tuttuja" löytänyt täältä Kuusaaltakin !!

    VastaaPoista